Projecten

De Antoinette Metternich-Zandhuis Stichting gaf in 2022 het laatste restje van de bankrekening aan:

De Antoinette Metternich-Zandhuis Stichting steunde de volgende projecten:

In 2021:

In 2020:

In 2019:

In 2018:

• Sarvodaya-Nederland, Sri Lanka, daarvoor dit jaar Steun aan meisjeshuis Kosgama, Sri Lanka
  • Fountain of Love Orphanage, Johannesburg, Zuid-Afrika, schoolbijdrage jonge kinderen en vervoer voor jongeren naar college voor schooljaar 2019.
  • FaFaFoundation, Future Leaders (UCC), Inventory, double schooldesks and toddler desks in Accra, Ghana.
  • Studiefonds stichting Sobedo, bijdrage onkosten scholing 17 leerlingen schooljaar 2018-2019, Benin en Burkina Faso.
  • Hetty Denen Foundation, bijdrage voor ‘Lesson materials’ ten behoeve van Chipwende Nursery School, Zambia. Deze donatie is in 2019 teruggegeven aan de AMZ-stichting, omdat een andere donateur hun project wilde bekostigen.
  • Nnina Olugero Foundation, bijdrage aan Condomwise Project, Oeganda.
  • Kenya-project Etten-Leur, Kenya, schoolgeld voor kinderen in voortgezet onderwijs.
  • Springs Of Life gezinshuis Mombasa, Kenya, derde van vier jaar boarding school voor oudste kind. En een extra bijdrage voor alle leden van het gezinshuis.
  • Kenya-project Etten-Leur, Kenya, donatie ter gelegenheid van 30-jarig stichtingsjubileum ten behoeve van nieuwe lemen hutten voor de vrouwen in Awasi, na overstromingen.
  • Poor Peoples Fund, opleiding vrouwenarts Virika Hospital bij Fort Portal, Oeganda. In 2019 is tweederde deel van deze opleiding bekostigd door een andere donateur en is dat deel na overleg met de AMZ-stichting door PPF besteed aan de opleiding van een clinical officer tot erkend arts.
  • Schoolgeld en boeken student in bijzondere omstandigheden, Nederland.
  • Vrienden van Boukombé, voor project in Benin. Steun aan ‘Jeu sans Tabou’ voor spelleiders en spelsessies bij een voorlichtingsproject voor jongeren op het gebied van seksuele en reproductieve gezondheid.
  • Hope for Relief Malawi, Rumphi district, Malawi. Bijdrage voor ‘change rooms and reusable female pads’.
  • Stichting Sobedo – Project Luna, de totstandkoming van een Téléfilm over het verhaal van Luna en die te gebruiken voor een voorlichtingsproject om scholing van kinderen met albinisme in Benin te bevorderen. De film is 13 juni 2018, de internationale dag van het Albinisme, gelanceerd op de nationale televisie in Benin.
  • Ondersteuning studiefaciliteiten voor persoon in kansarme omstandigheden, Nederland.

In 2017:

In 2016: